سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاد نماز جمعه ابر کوه

نماز جمعه میعادگاه عاشقان الهی


بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه (15/4/1386 ) همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی شهدای محراب برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول به ویزگیهای متقین از دیدگاه قرآن که در آیات ابتدای سوره بقره آمده است پرداختند که به اختصار اشاره می شود
با اشاره به آیات ابتدای سوره بقره در مورد انسانهای متقی که خداوند می فرماید ...ومما رزقنا هم ینفقون...پرهیزکاران از آنچه خداوند بعنوان نعمت های الهی روزیشان کرده است ؛ در راه خدا انفاق می کنند.انفاق یعنی خارج کردن مقداری از دارایی که انسان بخاطر رضای الهی در راه خدا پرداخت می کند و در مقابلش امساک قرار دارد .انسان بخیل از دادن چیزی به دیگران خودداری می کند. .انفاق در قرآن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خداوند می فرماید : انفاق کنید از آنچه خدا به شما داده است. تفکر علمی از طریق انتشار مطالب نوعی انفاق است کسانی که سخنانشان در دیگران تاثیر می گذارد و آنان را به راه صحیح هدایت می کند نیز نوعی انفاق است. اذان گفتن - با صوت زیبا قران تلاوت کردن نیز نوعی انفاق است.
انفاق تنها به کمک مالی ختم نمی شود. شهدا بالاترین انفاق را داشتند که ایثار جان نهایت انفاق در راه خداست. با وسیله نقلیه شخصی دیگران را بخاطر رضای خدا به مقصد رسانیدن ، دادن زکات مال ، دادن مالیات نیز نوعی انفاق است.
خداوند می فرماید: هر چه از اموالتان انفاق کنید مسلما به سوی خودتان بر می گردد.
این انفاق باید بخاطر رضای خدا باشد نه خود نمایی و ریا کاری. شیطان انسان را به فقر وعده می دهد و نمی گذارد مالش را در راه خدا انفاق کند چرا که می گوید با این کارت فقیر می شوی.
خدا می فرماید:ای پیامبر به مسلمانان بگو انفاق کنید از انچه روزیتان کردم بصورت پنهانی و آشکار
ائمه معصومین (ع)خودشان به منازل فقرا می رفتند و کمک می کردند. سعی کنید اگر به کسی کمک کردید بعدا بر او منت نگذارید .با اینکار اجر و ثواب کارتان را بر باد ندهید.
خدا می فرماید: ای مومنین انفاق خود را به منت گذاشتن ضایع نکنید .
خطیب نماز جمعه در خطبه دوم به رویداد های هفته پرداختند .تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (ع) و امام خمینی (ره ) به همه مردم خصوصا مادران که در اسلام و جامعه از جایگاه ویزه ای برخوردارند. زن ویژگیهای خاص خودش را دارد. بزرگترین هنر زن از نظر رهبری در خانواده است. مدیر خوبی برای تربیت فرزندان خود باشد. احترام به والدین خصوصا مادران زیاد سفارش شده است .آنان در سنین پیری به محبت فرزندان بیشتر احتیاج دارند.
16 تیر ماه روز مالیات است .مالیات دادن نیز نوعی انفاق است اگر بخاطر رضای خدا صورت گیرد .نباید هزینه های شهری از پول نفت تامین شود .مگر تا چند سال دیگر نفت داریم؟ به ناچار پرداخت مالیات می تواند کمک خوبی برای هزینه های دولت باشد .
در ضمن همانند جمعه های قبل در بین نماز جمعه و عصر به تنی چند از نوجوانان که حضور مستمر در نماز جمعه دارند هدایای به رسم یادبود از طرف اما م جمعه تقدیم شد.