سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاد نماز جمعه ابر کوه

ایام فاطمیه تسلیت باد

نماز جمعه (17/3/87 )همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی شهدای محراب برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه به مساله قناعت در زندگی پرداختند.ایشان مشکلات زیادی که الان در خانواده ها وجود دارد را ناشی از تجملات و چشم هم چشمی ها دانستند.این عوامل باعث دوری از خدا در بعضی مسائل شده است .خیلی از دختر و پسر ها بخاطر همین چشم هم چشمی ها نتوانستند ازدواج کنند . مگر ما الگو نداریم ؟ ببینیم ائمه ما چگونه زندگی می کردند حداقل ما که دم از شیعه بودن می زنیم عملا پیرو ائمه اطهار باشیم .ببینید جهیزیه حضرت فاطمه (ع) چه مقداربوده است؟ اگر تابع بودیم سن ازدواج اینقدر بالا نمی رفت .اینگونه مفاسد اخلاقی و اجتماعی در جامعه رشد پیدا نمی کرد.حضرت علی (ع) کم هزینه بوده و هم پر تلاش .این امام همام خطاب به یکی از مومنین می فرماید : اگر بخواهم می توانم بهترین زندگی را داشته باشم .بهترین غذا را تهیه کنم ولی هرگز تابع هوای نفس نمی شوم.

                   zp1gm56owd2dk1hz6g1q.jpg 

 

نماز جمعه (27/2/87 )همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی شهدای محراب برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه به مناسبت ایام فاطمیه در مورد شان نزول سوره کوثر وهمچنین زمان شهادت حضرت فاطمه (ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) پرداختند.ایشان امام زاده ها را در کشور مان باعث خیر وبرکت بسیار دانستند.

 

هنگامی که فرزند پسر پیامبر اسلام (ص) در گذشت؛ ایشان خیلی ناراحت شدند و کفار قریش ضمن طعنه زدن به ایشان می گفتند ابتر هستید. خداوند با نزول سوره کوثر دل پیامبر را شاد کردند.

 

خداوند در این سوره خطاب به پیامبر می فرماید: ای پیامبر به شکرانه نعمت کوثری که به تو عطا کردیم نماز بجای آورو قربانی کن.

 

این نکته مهمی است برای ما که ای مومنان: هر گاه خداوند نعمتی را به شما عطا کرد مغرور نشوید و به شکرانه آن صدقه بدهید وشکر گزاری کنید.

 

خطیب نماز جمعه در خطبه دوم به مسایل روز پرداختند .در ابتدا اشاره ای به انفجار در حسینیه شهدای شیراز داشتند. با دستگیری عوامل انفجار مشخص شد اینان با گرفتن پول و امکانات از کشور های بیگانه دست به جنایت و ترور مردم می زنند.در ادامه به جریانات اخیر در لبنان پر داختند واین کارها را به نوعی در جهت کاهش قدرت حزب الله بر شمردند 

خطیب نماز جمعه در خطبه دوم به مسایل روز پرداختند.در ابتدا اشاره ای به قیام پانزده خرداد داشتند و این قیام را شالوده انقلاب اسلامی معرفی کردندو باعث شد نظام شاهنشاهی در کشورمان متزلزل شود.

 

در ادامه به انتخاب مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان در سال 1368 داشتند و این انتخاب را رویدادی عظیم و مایع خیر وبرکت برای کشور و مردم ایران بر شمردند.

 

اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه (ع) و اینکه شماسادات باید بیشتر از دیگران در پیروی از منش اایشان پیشقدم باشید.سعی کنید مراسم تولد و شهادت ائمه رابا ابهت بیشتر برپا کنید.در ایام فاطمیه همانند دهه  محرم هیات مذهبی به خیابانها بیایندو مظلومیت آن حضرت را نشان دهند.