سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاد نماز جمعه ابر کوه

میلاد امام حسن مجتبی مبارک باد

                            
بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه30/6/86 مطابق با روز نهم ماه مبارک رمضان 1428 همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی شهدای محراب برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول به مناسبت 15 ماه مبارک رمضان روز میلاد امام حسن مجتی (ع) ،به خصایص آن امام همام پرداختند.بخاطر جود و بخشندگی آن حضرت به کریم اهل بیت مشهورند.فقرا تنها جایی که می دانستند هرگز ناامید بر نمی گردند خانه امام حسن (ع) بود.بخشندگی ایشان زبانزد عام و خاص بود.
در دورانی که حکومت اموی برای خدشه دار کردن مقام و منزلت حضرت علی (ع) حتی بر بالای منبر ایشان را دشنام می دادند ،امام حسن (ع) با مهربانی و سعه صدر دل افراد مغرض را به دوستی اهل بیت هدایت می نمود.
خطیب جمع هدر ادامه از مردم خواست در مراسمات مختلف کمتر در نصب پارچه های تبریک و یا تسلیت اسراف کنند .بجای اینکار هزینه اش را برای افراد مستمند صرف کنند .
بیاییم دراین ماه مبارک از اهل بیت بیشتر پیروی کنیم .افرادی هستند که بخاطر حفظ آبرو حاضر نیستند کسی از فقرشان مطلع شوند.در تهیه جهیزیه اینگونه افراد پیشقدم شویم .کینه و قهر خانوادگی را در این ماه کم کنیم .

خطیب جمعه در خطبه دوم به مناسبت های هفته پرداختند.گفتگوی تمدن ها موضوع شروع این خطبه بود .گفتگوی تمدنها عنوان بسیار مناسبی است واست متاسفانه قدرت های جها نخوار بخاطر قدرت طلبی به بهانه های واهی هر روز در نقطه ای از جهان شعله اتش جنگ را بر می افروزند .
اشاره به هفته دفاع مقدس و شرو ع جنگ تحمیلی در سال 1359 که باعث خسارات زیادی بر ملت ایران و هم عراق شد.صدام به تحریک استکبار جهانی در عنفوان انقلاب برای نابودی و جلوگیری از پیشرفت انقلاب در هجومی ناجوانمردانه به ایران اسلامی تجاوز کرد.ملت ایران بدور از تعصبات قومی با حضور خود در صحنه باعث پیروزی در این جنگ شد.
اشاره به مساله هسته ای ایران و اینکه البرادعی اعلام داشته فعالیت هسته ای درایران در جهت تولید سلاح های هسته ای نیست. این موضوع باعث خشم امریکا و وابستگانش شده است