سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاد نماز جمعه ابر کوه

نماز جمعه در راس امور است.

                          

نماز جمعه (29/4/1386 ) همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی شهدای محراب برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول به ویزگیهای متقین از دیدگاه حضرت علی (ع) پرداختند. نماز جمعه روح تقوا را در جامعه پررنگ تر می کند. حضرت علی (ع) درخطبه همام خصوصیات انسانهای متقی را برای یکی از یارانش بنام همام برشمرده است.خطیب جمعه چندین خصوصیت متقین را اینگونه برشمرد.
ای همام :
- تقوا پیشه کن .نیکوکار باش خداوند نیکوکاران را دوست دارد.
- متقین در این دنیا اهل فضیلت هستند.
- منطق آنان بر اساس راستی و درستی است.
- متقین اهل غیبت کردن و تهمت زدن نیستند.
ای مومنین هرگز در احوال دیگران تجسس نکنید .غیبت کردن همچون خوردن گوشت مرده غیبت شونده است.
-متقین زبانشان را از هر گونه حرف ناپسند دور می دارند.
زبانی که با آن می شود دیگران را موعظه کرد ، حرفهای امیدوار کننده و محبت آمیز گفت چرا باید به حرف ناپسند آلوده شود؟
-انسان متقی گاهی تا حد انفجار عصبانی می شود و لی خودش را کنترل می کند.
خطیب جمعه در خطبه دوم به رویداد های هفته پرداخت ابتدا به قضیه فتوای مرحوم میرزای شیرازی در ارتباط با امتیاز تنباکو در زمان ناصرالدین شاه قاجار پرداخت .ایشان با جمله ای قرارداد و استعمال تنباکو را تحریم کرد و مصرف آن را جنگ با امام زمان دانستند .برخورد مردم بسیار عالی بود به حدی که حتی اهل خانواده شاه هم تابع فتوای میرزای شیرازی شدند.این مطلب نشانگر بیداری مراجع و مردم در مواقعی است که اسلام و مملکت به خطر می افتد.نباید فریب عده ای را که روحانیت را زیر سوال می برند بخوریم.اینان افرادی کینه توزی هستند که در همراهی با استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و انگلیس می خواهند مردم را از روحانیت جدا سازند.با هزینه های سرسام آور می خواهند روحانیت را بکوبند.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
خطبه های نماز جمعه 5/5/86
ادامه خطبه همام که به بررسی خصوصیات متقین از دیدگاه حضرت علی (ع) می پردازد.
-متقین لباس پوشیدنشان ، سرو وضع زندگی ، وسایل و تشریفات زندگیشان بر اساس احتیاج و میانه روی است.
بعضی افراد در خرید پوشاک اسراف می کنند و عده ای نیز بر عکس عمل می نمایند. اما متقین بر اساس نیاز پوشاک تهیه می کنند .لباس باید به گونه ای باشد که تحریک کننده نباشد و این موضوع تنها منحصر به خانم ها نیست و شامل آقایان نیز می شود .
خطیب جمعه در خطبه دوم به فتوای اخیر مفتی های بیخرد وهابی عربستان اشاره کردند که خواستار نابودی حرم شریف ائمه اطهار شده بودند.در زمانی که مسلمین به وحدت نیازمند هستند این عده مفت خور دربار عربستان اینگونه فتوا می دهند.این حرکت آنان اب به آسیاب دشمنان اسلام ریختن است .آیا بوسیدن دست آمریکایها توسط دولتمردان عربستان شرک نیست؟ ادای احترام به قبور ائمه شرک است؟ کجا می روید؟ شما وهابیهای بی منطق مشرکین این زمانه هستید .
اشاره به شهادت جمعی از سربازان اسلام از جمله شهید ابوالفضل امید پناه که در منطقه سیستان و بلوچستان به دست اشرار به شهادت رسیدند و تشکر از مردم همیشه در صحنه ابرکوه که با حضور در مراسم تشیع از مقام شامخ شهدا تجلیل کردند .انتظار می رود که قوه قضاییه در برخورد با اشرار و قاچاقچیان برخورد جدی تری نشان دهد .امنیت از ضروریات زندگی است . چرا سهل انگاری ؟ نباید گذاشت کار به جایی بکشد که عده ای گستاخانه به ناموس دیگران بی حرمتی کنند.قاطعیت بیشتری از این قوه انتظار می رود.
عده ای سود جو این روزها به بهانه سهمیه بندی بنزین لوازمات زندگی و خدمات را گران کرده اند که از دولت درخواست می شود بیشتر به فکر مردم باشند.
اشاره به عملیات مرصاد در پنجم مردادماه 1367 که منافقین به قصد براندازی جمهوری اسلامی از مرزهای غربی کشورحمله کردند که به خواست خدا وهمت رزمندگان شجاع اسلام قلع و قمع شدند.
در ضمن به مناسبت مراسم اعتکاف از افرادی که قصد شرکت در اعتکاف را دارند درخواست شد که برای ثبت نام به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه نمایند .