سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاد نماز جمعه ابر کوه

سال اتحاد ملی انسجام اسلامی گرامی باد

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه این هفته (24/1/1386) در شهرستان ابرکوه همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه در مصلی بزرگ برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول پیرامون امتحان الهی به تفسیر مطالبی ایراد نمودند که در زیر به خلاصه آن اشاره می شود.
امتحان الهی برای انسانها یک موضوع حتمی است.باروشهای مختلف نظیر بیماری ،پست و مقام، ازدست دادن امکانات ،
واردشدن انواع مصائب که درانسانها نوع و شدت آن فرق می کند .
گاهی ممکن است انسان به مراحلی از تقوابرسد ودرآن زمان خداوند بیشتر مصائب برایش مهیا می سازد به خاطراینکه می خواهداوراپیشواوجلودارقراردهد.آنکه در این بزم مقرب تراست جام بلا بیشترش می دهند.
ابتدای سوره ی عنکبوت خداوند باقاطعیت تمام به بشر اعلام می دارد که ای انسان به هوش باش.
آیاهمین که گفتید مسلمانم مورد امتحان قرار نمی گیرید؟سعی کنیم دردعاهایمان ازخدابخواهیم ماراازامتحانات الهی سربلند و موفق بیرون بیاییم.امتحان الهی تحت عنوان فتنه نام برده شده است برای اینکه انسان درآزمون الهی و در شعله های الهی ان فرد می رود که این شعله ها شامل مصائب و خوشی ماست گاهی به امتحان الهی ابتلا نیزگفته می شود .در موردحضرت ابراهیم خداوند به این موضوع اشاره دارد.تصورنشود هرکس سرمایه بیشتری داردخداوند به او بیشتر توجه می کند اوراازهمین طریق مورد امتحان خودش قرارمی دهد .اشاره به امتحان حضرت ابراهیم (ع)درموردشکستن بتها وذبح
اسماعیل وآتش زدنش توسط نمرودیان و خداوند به خاطر این موضوع آتش را بر اوسردوگلستان کرد.
خطیب جمعه درخطبه دوم با توجه به سالروز تاسیس بنیاد مسکن به خدمات این نهاد در زمان حیات خود ،از تلاش آنان بخاطر توجه به مسکن نیازمندان تشکر کردند.
همچنین اشاره به هفته سلامت درروزهای گذشته که می توانیم بارعایت نکات ساذه سلامت خود وخانواده مان راتامین کنیم نظیر سلامت جسمی روحی و بی توجهی بعضی والدین نسبت به سلامتی فرزندان در آینده آنان تاثیر سودارد و این کارشادکردن دشمنان انقلاب است چرا که آنان ملتی بیمار و بی اراده و سر خورده می خواهند .
در پایان نیز به دستگیری 15 ملوان انگلیسی که به آبهای ایران در اروند رود تجاوز کرده بودند و پیامدهای آن برای ایران و انگلیس اشاره کردند .شکسته شدن ابهت انگلیس نزد جهانیان از برکات این اتفاق بود


                            


عملکرد ستاد نماز جمعه در سال 1385

بسمه تعالی
1-تشکیل جلسات هفتگی ستاد شبهای سه شنبه به منظور برنامه ریزی و هماهنگی در هر چه با شکوهتر بر گزار کردن نماز جمعه
2-تعیین رئیس جدید ستاد نماز جمعه با نظر امام جمعه محترم شهر و معرفی اعضای جدید در مسئولیت های مختلف
3-ایجاد سایت و وبلاگ نماز جمعه حاوی احادیث ، سخنان بزرگان ، تصاویر نماز گزاران و گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه
4-تهیه کارت شناسایی برای اعضای ستا د
5-تجلیل از نوجوانان و جوانانی که بطور مستمر در نماز جمعه شرکت می نمایند با اهدا جوایزی به آنان و معرفی به مردم ( هر هفته دو نوجوان پسر و یک نوجوان دختر)
6-تعیین اتاقکی به منظور نگهداری پلاکاردهای مناسبت ها
7-ارسال هفتگی کاست خطبه های نماز جمعه ابر کوه به رادیو یزد و پخش آن در روزهای سه شنبه از طریق صدای یزد
8-ارسال فیلم خبری نماز جمعه ابر کوه همه هفته و پخش از سیمای یزد در بخش خبری جمعه شب
9-نصب پلاکارد با توجه به مناسبت های هفته در جایگاه نماز جمعه
10-دیدار هفتگی امام جمعه به اتفاق تنی چند از اعضای ستاد از نماز گزارانی که قبلا بطور مستمر در نماز جمعه حضور داشتند
11-تهیه پرچم به منظور نصب در جایگاه نماز جمعه و در جوار خطیب جمعه
12-تامین خط تلفن برای ستاد نماز جمعه
13-عکسبرداری از مراسم نماز جمعه برای آرشیو تصاویر نماز
14-توزیع مجله اقامه بین اعضا و برخی از مسئولین فرهنگی شهر
15-برپایی مراسم مداحی بمناسبت های مختلف بین دو نماز جمعه وعصر به مدت چند دقیقه
16-همکاری در برگزاری نمازهای عید فطر وقربان وراه پیمایی روز قدس
17-قرائت اطلاعیه های عمومی ادارات ونهادها به منظور اطلاع رسانی به مردم
18-پخش آهنگ های مناسب قبل از شروع مراسم نماز جمعه
19-همکاری در تامین سرویس ایاب و اذهاب نماز گزاران در برخی از روستاها
20-تامین فرش مورد نیاز سالن مصلی با همکاری خیرین
21-نظر خواهی از نماز گزاران جمعه در زمینه های مختلف وجمع بندی واستخراج نتایج آنها به مسئولین ذیربط
22-تشکیل جلسات ستاد با مسئولین اجرایی و فرهنگی وانتظامی شهرستان به منظور برگزاری هر چه با شکوه ترشدن نماز جمعه

                           


نماز جمعه در راس همه امور است...

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نماز جمعه این هفته (4/12/1385 همانند جمعه های  گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی بزرگ برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به نقش بانوان در جامعه پرداختند.به گفته ایشان عده ای نقش بانوان را در جامعه با اهمیت تلقی نمیکنند و حتی  بعضی از بانوان هم بر این باور ند و گاهی می خواهند با حضور در مشاغل اداری توانشان را به نمایش بگذارند. در ادامه چهار نقش را که بانوان در جامعه ایفا میکنند را به تفسیر بیان نمودند

1-     اداره خانواده و مدیریت آن وظیفه بسیار مهمی است که متاسفانه عده ای از بانوان آن را زیاد  جدی نمی گیرند و از اینکه خود را خانه دار بدانند خجالت میکشند.

2-مدیریت تربیتی فرزند از وظایف بسیار مهمی است که مردان از عهده آن بر نمی آیند.خداوند بطور طبیعی عواملی نظیر صبر و حوصله ، دلسوزی ، محبت و مهرورزی را در مادران قرار داده که در تربیت فرزند نقش اساسی را ایفا میکند.

3- هم فکری و پشتیبانی از همسر در مشکلات زندگی که می توانند بانوان در این نقش هم بخوبی  انجام وظیفه کنند

-اشتغال به تعلیم وتربیت بیرون از خانه نظیر آموزش قرآن ، حضور در مدارس و دانشگاه جهت تدریس بگونه ای که احتیاج نباشد مردان در کلاس خانمها حضور یابند.

به ازدواج حضرت زینب (ع) و عبدالله اشاره ای داشتند و اینکه همراهی با برادرش امام حسین (ع) را جز شروط ازدواج قرار دادند.حضرت زینب (ع) که فرزند شهید می باشد ، در ماجرای کربلا دو فرزندش به نامهای عون و جعفر را در دفاع از اسلام و برادرش تقدیم کرد .پنج برادرش در کربلا به شهادت رسیدند .با این همه درد و فشار با ز نقش خود را در تمام صحنه های حضورش در کربلا بخوبی ایفا کرد .مهمترین نقشش ، مدیریت بعد از واقعه کربلا بود که می توان بعنوان مدیریت بحران تلقی کردو چقدر زیبا از عهده اش بر آمد. در جریان عبور از بین مردم شام به نحوه برخورد با اسرا شدیدا برخورد کرد تا چشم نامحرمان به اهل بیت امام حسین (ع) نیفتد . توصیه ایی به بانوان داشتند که بیایید از حضرت زینب (ع) سرمشق بگیرید در رعایت حفظ حجاب که حتی در زمان اسارت هم  حاضر نبود از دستورات الهی سرپیچی کند.

حجه الاسلام غفوری در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام محمد باقر (ع) و امام موسی کاظم (ع) در هفته قبل و آینده ، به انفجار بمب در زاهدان  که توسط گروهی دست نشانده عوامل استکبار جهانی اتفاق افتاد و به شهادت رسیدن جمعی از سپاهیان مخلص انجامید ، اشاره ای داشتند.ایشان انجام این گونه کارها را در منطقه نشانه مستاصل شدن امریکا دانستند  .آمریکا در حال اضمحلال  و فروپاشی است و برای اینکه چند روزی بر قدرت نمایی خود ادامه دهد به کارهای ناشایسته ای نظیر تفرقه بین شیعه و سنی ، انفجار  می پردازد.آمریکایی که خود عامل اصلی ناامنی در عراق است ، ایران را مقصر قلمداد می کند .هزارا ن نیروی خود را در عراق مستقر کرده و تاکنون نزدیک به سه هزار و صد نفر آنان به هلاکت رسیده اند.  ایشان از حضور مردم  ایران در تمام صحنه های انقلاب که می تواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان باشد ، تشکر کردند .

یاد آور میشود حضرت حجه الاسلام و المسلمین خانی مسئول ستاد ائمه جمعه سراسر استان یزد نیز در نماز جمعه این هفته شرکت داشتند

 


خطبه های نماز جمعه-27/11/1358

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه این هفته (27/11/1385) در شهرستان ابرکوه همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه در مصلی بزرگ برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول نماز جمعه در ادامه بحث هفته گذشته به علل پیروزی انقلاب اسلامی از زوایای مختلف اشاره کردند که مهمترین آنها بشرح زیر می باشد .
1-امدادهای غیبی
2-رهبری امام خمینی که مهمترین تاثیر را در بسیج و یکپارچگی مردم داشت.
3-نزدیکان و یارانی که همراه رهبری بودند که عده ای از آنان در راه انقلاب به شهادت رسیدند و هنوز عده ای نیز در اداره کشور نقش اساسی را ایفا می کنند .
4-حوزه های علمیه ، طلاب علوم دینی و دانشجویان
5-شهدای عزیز که در پیروزی و تداوم انقلاب نقش عظیمی ایفا کردند.
6-ایام سوگواری محرم و صفر که مردم به تاسی از شهدای کربلا بر علیه ظلم قیام کردند و با ایثارگری باعث پیروزی آن شدند. مردم با حضور خود در تمامی عرصه ها نشان دادند که هر گز از انقلابی که ثمره خون هزاران شهید است بر نمی گردند
7-نقش خانواده ها در تربیت فرزندانی با ایمان .حضور بانوان در تمامی عرصه های انقلاب کمتر از مردان نیست .حتی در بعضی مواقع حضوری پررنگتر از مردان داشتند .مردان بزرگی که در عرصه های انقلاب حضور سازنده داشتند،مرهون تربیت مادران و هم فکری همسرانی با ایمان است .مادر پیامبر آمنه با تربیت خویش در رسالت پیامبر نقش داشت .خدیجه (ع) همسرش در تامین مالی و ایجاد آرامش نیر نقش مهمی در ترویج اسلام داشت.حضرت فاطمه (ع) که در دامان خدیجه (ع) تربیت شده باعث افتخار امت اسلامی است .فرزندانش تا جهان است افتخار جهانیانند. در کل می توان گفت این انقلاب مرهون حضرت فاطمه (ع) است.حضرت زینب (ع) همراه با اهل بیت امام حسین (ع) در کوفه و شام با سخنرانی های آتشین خود حکومت بنی امیه را رسوا کرد .با توجه به آمادگی های قبلی که دستگاه ستمگر بنی امیه قبل از حضور آنان در شام تدارک دیده بود ، حضرت زینب(ع) دیدجای سکوت نیست و با خطبه های جانسوزش مردمی که در بارگاه یزید جمع شده بودند منقلب ساخت به گونه ای که مردم خود را در شهادت امام حسین و یارانش مقصر می دیدند .
بعلت حضور چشمگیر بانوان در عرصه های انقلاب که ناشی از پیروی آنان از اهل بیت می باشد، دشمن روی آنان بیشتر برنامه ریزی کرده است .
حجه الااسلام غفوری در خطبه دوم نماز ضمن تشکر از مردم غیور و همیشه در صحنه ابرکوه به مناسبت حضور چشمگیر در راه پیمایی روز 22 بهمن ماه ، اشاره ای به رشادت های مردم تبریز در اوایل انقلاب داشتند که در چهلم شهدای قم با تظاهرات خود شعله قیام بر علیه مزدوران پهلوی را بر افروخته تر ساختند. همچنین اشاره ای به حادثه سقوط هواپیمای حاج شیخ فضل الله محلاتی نماینده امام در سپاه داشتند که در اوج جنگ تحمیلی توسط جنگنده های عراقی سر نگون شد که در این حادثه غم انگیز ایشان و جمعی دیگر به شهادت رسیدند.
یادآور می شود هر هفته در پایان نماز جمعه از تعدادی نوجوان نماز گزار که حضور چشمگیری در نماز دارند با دادن هدیه از طرف ستاد نماز جمعه تجلیل می شود.

برای بزرگ دیدن تصاویر بر روی آنها کلیک کنید.
 

 



این تذهبون ..کجا می روید؟

                                 

کجا میرویم؟

چرا به زمین و آسمان بد می گوییم؟

چرا از روزگار گله می کنیم؟

چرا تحمل خودمان را نداریم؟

چرا با لبخند بیگانه ایم؟

چرا غصه ها به جانمان چنگ انداخته؟

چرا از یکدیگر خسته ایم؟

چرا به آب و آسمان نگاه نمی کنیم؟

چرا انتظار بهار را نمی کشیم؟

چرا دیگر صورت هامان « ناضره» نیست؟

چرا چشم هامان«الی ربک ناضره » نیست؟

مگر فراموشمان شده زمین از آن خداست و «یورثها من یشاء من عباده»؟

مگر فراموشمان شده «والعاقبه للمتقین»؟

چرا دل هایمان را به « ان الارض یرثها عبادی الصالحون»خوش نمی کنیم؟

چرا منتظر « الساعه» که« قریب» است نیستیم؟

چرا به« والله منم نوره » یقین نداریم؟

جماعت!

ما تنها نیستیم.

« اینما تکونوا یات بکم الله جمعیعا» دست به سر کردن ما نیست.

چرا نوید « بقیه الله خیرلکم » را به یکدیگر نمی دهیم؟

به خدا قسم زمین ، مرده نمی ماند!

به خدا قسم « جاء الحق» آمدنی است!

« ذهق الباطل » باطل شدنی است!

و وای به حال ما اگر از مفلحون « حزب الله » نباشیم


اهمیت و جایگاه نماز جمعه از دیدگاه رهبر انقلاب

    نظر

 
اهمیت و جایگاه ممتاز و منحصر به فرد نماز جمعه، با مراجعه به قرآن کریم و سخنان معصومین(ع) و نیز سنّت و سیره آنان به روشنى معلوم است؛ نمازى که در آن، همگان به تقوا توصیه مى‏شوند و به حق نام «فریضه عبادى - سیاسى» را برخود گرفته است.
از نگاه رهبر انقلاب «نمازهاى جمعه» نزدیکترین پایگاه‏ها به نهاد رهبرى است، پایگاه‏هایى که «بخشى از کار دستگاه رهبرى این کشور را انجام مى‏دهند، مردم را توجیه مى‏کنند، به استقامت در راه وادار مى‏نمایند، از اشتباهات دور نگه مى‏دارند، ذهن مردم را با معارفِ لازم آشنا مى‏کنند، دشمنان را نسبت به نفوذ در اذهان مردم مأیوس مى‏کنند.»( - نماز جمعه - نماز اجتماع است، نماز روشنگرى و آگاه سازى آحاد مردم است، نماز اخبار از آفاق عالَم به مؤمنین و آحاد مردم است... [در تشریع نماز جمعه‏] هم به جنبه معنوى و تربیت و تهذیب نفوس و آدم‏سازى و گسترش روح تقوا در جامعه که از این نماز متوقع بود دقت شد و هم جنبه سیاسى آن همچنین از دیدگاه ایشان «آگاهى توأم با ایمان مردم» روح نظام اسلامى است که نمازهاى جمعه آن را تأمین مى‏کندایشان در سخنى دیگر، اهمیت نماز جمعه را اینگونه بیان نموده‏اند:
«نماز جمعه، جزو موضوعات کهنه نشدنى است. تکرار هر هفته با این خصوصیات و این تشریفات، خود حاکى از این است که حقیقت مستمرى در این فریضه الهى نهفته است. این حقیقت که باید مستمراً جریان پیدا کند، عبادت صرف هم نیست، عبادت را مردم خودشان به تنهایى در منازل و در هر نقطه‏اى مى‏توانند انجام بدهند. نماز جماعت هم یک امر مستحب است. آنچه این اجتماع را این طور مهم مى‏کند و فریضه مستمرى قرار مى‏دهد - که در قرآن هم یک سوره به نام «جمعه» و یکى دو آیه بخصوص براى نماز جمعه وارد مى‏شود؛ «إذا نُودیَ لِلصّلاةِ مِنْ یَوْم الْجُمُعَة فاَسْعوا إلى‏ ذِکر اللّه و ذَرُوا البیع...»عبارت ا زجامعیت ا ین فریضه و دارا بودن جنبه معنوى و عبادى از یک سو و جنبه زندگى و اجتماعى و سیاسى از سوى دیگر است


نماز جمعه از دید گاه بزرگان...

مراسم هفتگی اجتماعی مسلمین، «نماز جمعه» جایگاه والایی دارد و نه تنها یک عبادت، بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است و آگاهی پیروان قرآن را بالا می‌برد و نماز عبادی، سیاسی محسوب می‌گردد.

پبامبر اکرم صل‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم نماز جمعه را «حج مساکین » دانسته و آنرا «موجب آمرزش گناهان » شمرده است.

امام کاظم علیه‌السلام از روز پنجشنبه خود را آمادة نماز جمعه می‌کردند.

امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند:
«چنانچه غزا و دوایی سبب ضعف در شما می‌شود از خوردن آن قبل از نماز جمعه خودداری کنید تا مبادا از شرکت در نماز جمعه محروم شوید.» و «کسانی زودتر به بهشت می‌روند که زودتر در نماز جمعه حاضر شوند.»

امام خمینی قدس‌سره‌الشریف در این باره می‌فرماید:
در نماز جمعه، که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است و باید هر چه با شکوه‌تر و پرمحتواتر اقامه شود.... ملت عظیم و عزیز با شرکت خود، باید این سنگر اسلامی را هر چه عظیم‌تر و بلند‌پایه تر، حفظ نماید، تا به برکت آن و توطئه‌های خائنان و دسیسه‌های مفسدان خنثی شود.»

امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید:
یاران پیامبر، از روز پنجشنبه برای جمعه آماده می‌شدند چرا که جمعه (به خاطر کارهایی که دارد) وقت تنگ است.



هفته دفاع مقدس گرامی باد.

                                        بسمه تعالی

به مناسبت هفته دفاع مقدس به هشت نفر از کسانی که به سوالات زیر پاسخ صحیح بدهند از طرف ستاد نماز جمعه  هدایایی به قید قرعه تقدیم خواهد شد.لذا خواشمند است پاسخ های خود را روی برگه ایی جداگانه نوشته و حداکثر تا سه شنبه دوم ماه مبارک رمضان تحویل ستاد نماز جمعه نمایید.

1-نام اولین و آخرین شهید ابرکوه چیست؟

2-در چه عملیاتی حصر آبادان شکسته شد؟

3-تعداد شهدا و آزادگان ابرکوه چند تاست؟

4-شهر خرمشهر در چه تاریخ و چه عملیاتی از لوث اشغالگران بعثی آزاد شد؟

5-جوانترین و مسن ترین شهدای ابرکوه چه کسانی هستند؟

6-جمله زیر که در ارتباط با دفاع مقدس می باشد از کیست؟

بسیجیان در دوران هشت سال دفاع  جنگ تحمیلی زیباترین تابلوهای ایثار و فدارکاری را ترسیم کردند.

7- نام شهیدی که در زیر معرفی می گردد؛ چیست؟

این شهید  قبل از پیروزی انقلاب به کمک امام موسی صدر جنبش امل را در لبنان یایه ریزی کرد.در اوایل انقلاب به فرمان امام (ره) به وزرات دفاع منصوب شد.در بحبوبه جنگ تحمیلی به کمک رزمندگان اسلام در اهواز ستا د جنگهای نامنظم را تشکیل داد.وی در تاریخ سی خردادماه  سال شصت در منطقه دهلاویه به شهادت رسید ..روحش شاد

8-تصویر زیر مربوط به کدام سردار شهید دفاع مقدس می باشد؟

 

                                  Go to fullsize image
 

 

 

 


گل نرگس میلادت مبارک باد

71
دلها چه بی‌قرارند وقتی که توبیایی
پاییزها بهارند وقتی که تو بیایی
آن روز از اشک از اشتیاق رویت
در چشم آشکارند وقتی که تو بیایی
در آسمان ملائک در عرش بی‌نهایت
همواره جشن دارند وقتی که تو بیایی
شهرم و دیارم آن شب چون کهکشانی از نور
آذین افتخارند وقتی که تو بیایی
یاران باوفایت در جاده عبورت
قرآن به دست دارند وقتی که تو بیایی
آهنگ گامهایت ای نور آسمانی
پایان انتظارند وقتی که تو بیایی
در دشت سبز خضراء حتی کبوتران هم
از عشق لانه دارند وقتی که تو بیایی
 
 
 التماس دعا