سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاد نماز جمعه ابر کوه

خطبه های نماز جمعه-27/11/1358

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه این هفته (27/11/1385) در شهرستان ابرکوه همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه در مصلی بزرگ برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول نماز جمعه در ادامه بحث هفته گذشته به علل پیروزی انقلاب اسلامی از زوایای مختلف اشاره کردند که مهمترین آنها بشرح زیر می باشد .
1-امدادهای غیبی
2-رهبری امام خمینی که مهمترین تاثیر را در بسیج و یکپارچگی مردم داشت.
3-نزدیکان و یارانی که همراه رهبری بودند که عده ای از آنان در راه انقلاب به شهادت رسیدند و هنوز عده ای نیز در اداره کشور نقش اساسی را ایفا می کنند .
4-حوزه های علمیه ، طلاب علوم دینی و دانشجویان
5-شهدای عزیز که در پیروزی و تداوم انقلاب نقش عظیمی ایفا کردند.
6-ایام سوگواری محرم و صفر که مردم به تاسی از شهدای کربلا بر علیه ظلم قیام کردند و با ایثارگری باعث پیروزی آن شدند. مردم با حضور خود در تمامی عرصه ها نشان دادند که هر گز از انقلابی که ثمره خون هزاران شهید است بر نمی گردند
7-نقش خانواده ها در تربیت فرزندانی با ایمان .حضور بانوان در تمامی عرصه های انقلاب کمتر از مردان نیست .حتی در بعضی مواقع حضوری پررنگتر از مردان داشتند .مردان بزرگی که در عرصه های انقلاب حضور سازنده داشتند،مرهون تربیت مادران و هم فکری همسرانی با ایمان است .مادر پیامبر آمنه با تربیت خویش در رسالت پیامبر نقش داشت .خدیجه (ع) همسرش در تامین مالی و ایجاد آرامش نیر نقش مهمی در ترویج اسلام داشت.حضرت فاطمه (ع) که در دامان خدیجه (ع) تربیت شده باعث افتخار امت اسلامی است .فرزندانش تا جهان است افتخار جهانیانند. در کل می توان گفت این انقلاب مرهون حضرت فاطمه (ع) است.حضرت زینب (ع) همراه با اهل بیت امام حسین (ع) در کوفه و شام با سخنرانی های آتشین خود حکومت بنی امیه را رسوا کرد .با توجه به آمادگی های قبلی که دستگاه ستمگر بنی امیه قبل از حضور آنان در شام تدارک دیده بود ، حضرت زینب(ع) دیدجای سکوت نیست و با خطبه های جانسوزش مردمی که در بارگاه یزید جمع شده بودند منقلب ساخت به گونه ای که مردم خود را در شهادت امام حسین و یارانش مقصر می دیدند .
بعلت حضور چشمگیر بانوان در عرصه های انقلاب که ناشی از پیروی آنان از اهل بیت می باشد، دشمن روی آنان بیشتر برنامه ریزی کرده است .
حجه الااسلام غفوری در خطبه دوم نماز ضمن تشکر از مردم غیور و همیشه در صحنه ابرکوه به مناسبت حضور چشمگیر در راه پیمایی روز 22 بهمن ماه ، اشاره ای به رشادت های مردم تبریز در اوایل انقلاب داشتند که در چهلم شهدای قم با تظاهرات خود شعله قیام بر علیه مزدوران پهلوی را بر افروخته تر ساختند. همچنین اشاره ای به حادثه سقوط هواپیمای حاج شیخ فضل الله محلاتی نماینده امام در سپاه داشتند که در اوج جنگ تحمیلی توسط جنگنده های عراقی سر نگون شد که در این حادثه غم انگیز ایشان و جمعی دیگر به شهادت رسیدند.
یادآور می شود هر هفته در پایان نماز جمعه از تعدادی نوجوان نماز گزار که حضور چشمگیری در نماز دارند با دادن هدیه از طرف ستاد نماز جمعه تجلیل می شود.

برای بزرگ دیدن تصاویر بر روی آنها کلیک کنید.