سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاد نماز جمعه ابر کوه

نماز جمعه در راس همه امور است...

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نماز جمعه این هفته (4/12/1385 همانند جمعه های  گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی بزرگ برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به نقش بانوان در جامعه پرداختند.به گفته ایشان عده ای نقش بانوان را در جامعه با اهمیت تلقی نمیکنند و حتی  بعضی از بانوان هم بر این باور ند و گاهی می خواهند با حضور در مشاغل اداری توانشان را به نمایش بگذارند. در ادامه چهار نقش را که بانوان در جامعه ایفا میکنند را به تفسیر بیان نمودند

1-     اداره خانواده و مدیریت آن وظیفه بسیار مهمی است که متاسفانه عده ای از بانوان آن را زیاد  جدی نمی گیرند و از اینکه خود را خانه دار بدانند خجالت میکشند.

2-مدیریت تربیتی فرزند از وظایف بسیار مهمی است که مردان از عهده آن بر نمی آیند.خداوند بطور طبیعی عواملی نظیر صبر و حوصله ، دلسوزی ، محبت و مهرورزی را در مادران قرار داده که در تربیت فرزند نقش اساسی را ایفا میکند.

3- هم فکری و پشتیبانی از همسر در مشکلات زندگی که می توانند بانوان در این نقش هم بخوبی  انجام وظیفه کنند

-اشتغال به تعلیم وتربیت بیرون از خانه نظیر آموزش قرآن ، حضور در مدارس و دانشگاه جهت تدریس بگونه ای که احتیاج نباشد مردان در کلاس خانمها حضور یابند.

به ازدواج حضرت زینب (ع) و عبدالله اشاره ای داشتند و اینکه همراهی با برادرش امام حسین (ع) را جز شروط ازدواج قرار دادند.حضرت زینب (ع) که فرزند شهید می باشد ، در ماجرای کربلا دو فرزندش به نامهای عون و جعفر را در دفاع از اسلام و برادرش تقدیم کرد .پنج برادرش در کربلا به شهادت رسیدند .با این همه درد و فشار با ز نقش خود را در تمام صحنه های حضورش در کربلا بخوبی ایفا کرد .مهمترین نقشش ، مدیریت بعد از واقعه کربلا بود که می توان بعنوان مدیریت بحران تلقی کردو چقدر زیبا از عهده اش بر آمد. در جریان عبور از بین مردم شام به نحوه برخورد با اسرا شدیدا برخورد کرد تا چشم نامحرمان به اهل بیت امام حسین (ع) نیفتد . توصیه ایی به بانوان داشتند که بیایید از حضرت زینب (ع) سرمشق بگیرید در رعایت حفظ حجاب که حتی در زمان اسارت هم  حاضر نبود از دستورات الهی سرپیچی کند.

حجه الاسلام غفوری در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام محمد باقر (ع) و امام موسی کاظم (ع) در هفته قبل و آینده ، به انفجار بمب در زاهدان  که توسط گروهی دست نشانده عوامل استکبار جهانی اتفاق افتاد و به شهادت رسیدن جمعی از سپاهیان مخلص انجامید ، اشاره ای داشتند.ایشان انجام این گونه کارها را در منطقه نشانه مستاصل شدن امریکا دانستند  .آمریکا در حال اضمحلال  و فروپاشی است و برای اینکه چند روزی بر قدرت نمایی خود ادامه دهد به کارهای ناشایسته ای نظیر تفرقه بین شیعه و سنی ، انفجار  می پردازد.آمریکایی که خود عامل اصلی ناامنی در عراق است ، ایران را مقصر قلمداد می کند .هزارا ن نیروی خود را در عراق مستقر کرده و تاکنون نزدیک به سه هزار و صد نفر آنان به هلاکت رسیده اند.  ایشان از حضور مردم  ایران در تمام صحنه های انقلاب که می تواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان باشد ، تشکر کردند .

یاد آور میشود حضرت حجه الاسلام و المسلمین خانی مسئول ستاد ائمه جمعه سراسر استان یزد نیز در نماز جمعه این هفته شرکت داشتند