سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاد نماز جمعه ابر کوه

نماز جمعه از برکات اسلام است.

    نظر

نماز جمعه (26/11/86 )همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی شهدای محراب برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه به مناسبت میلاد با سعادت امام هفتم امام  موسی کاظم (ع) اشاره ای به خصوصیات اخلاقی و القاب  آن امام همام داشتند .خشم وغضب از خصوصیات ذاتی هر انسانی است واگر کسی در مقابل پایمال شدن حقش عکس العملی نشان ندهد مسلما دارای مشکل روانی و یا جسمی می باشد.انسان های متقی با وجود داشتن این خصوصیت یعنی خشم بخاطر خدا خشم خود را فرو می برند.چه بسا خشم بی جا باعث کاری ناشایسته شود وپشیمانی به دنبال داشته باشد.امام هفتم بخاطر فرو بردن خشم خود در مواقع ضروری بدین لقب یعنی کاظم نامیده شدند.خداوند بهشتی را که پهنای آن از آسمانها تا زمین است به افراد زیر وعده داده است.

 

1-     متقینی که در همه حال انفاق می کنند.

2-     کسانی که خشم خود را به موقع فرو می برند.

      3-     افرادی که از اشتباه دیگران می گذرند وکینه آن فرد را به دل نمی گیرند.

     4 -    کسانی که اگر اشتباه کوچک و یا گناهی انجام دهند سریعا"پشیمان می شودند و خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود می بینند و توبه می کنند.

      5-    اگر گناهی انجام دادند وتوبه کردند ، دوباره آن گناه را تکرار نمی کنند.

 

 خطیب نماز جمعه در خطبه دوم به مسایل روز پرداختند .در ابتدا ضمن تشکر و قدردانی از حضور گسترده افشار مختلف مردم در راه پیمایی روز 22 بهمن ماه ، با ر دیگر دشمن منتظر است تا حضور مردم را در روز انتخابات 24 اسفند ماه کم رنگ ببیند. باید در تمام صحنه ها حضور داشته باشم .عبادت تنها نمازو روزه نیست همین حضور شما در مراسم ها خود نوعی عبادت است.رای دادن هم همانند کار رزمنده ها در جبهه است.در پایان به شهادت عماد مقنیه از رهبران حزب الله لبنان اشاره ای داشتند و او را شخضی فداکار و دشمن ستیز دانسته که نزدیک به 30 سال در راه مبارزه با رژیم صهیو نیسمی تلاش کرد.

 

                   

 

نماز جمعه (12/11/86 )همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی شهدای محراب برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه ویژگیهای متقین را بطور فهرست وار اینگونه مورد بررسی قرار داددند.

 

1-اتکا به خدا: یعنی هیچ کاری را بدون توکل بر خدا انجام نمی دهند.

 2-اعتماد به نفس:انساهای متقی به تواناییی های خود ؛موفقیت خود اعتماد دارند و خود را کوچک و خوار نمی شمارند.چون بخدا ایمان  و یقین دارند.لذا در کارهایشان پیروز و موفق هستند.پدر و مادر دارای اعتماد به نفس عیب و نقص فرزند خود را هرگز به رخ او نمی کشند بلکه صفات برجسته او را در جمع مطرح می کنند.یعنی حس موفقیت را در او پرورش می دهند. در طول تاریخ ملت ما را عقب نگه داشتن جوری که حس عدم اعتماد به نفس در مردم ایران تلقین کردند. حضرت امام (ره)روح اعتماد به نفس را در ملت ایران دمید.

 در ادامه به ویژگیهای حضرت امام (ره) پرداختند.

 ایمان به خدا ؛هدفمند بودن؛اعتماد به نفس و ...این عوامل باعث شد از هیچ کسی هراسی ندادشته باشند.ملت ایران به پشتوانه همین رهبری به صحنه آمدند. همین توکل بر خدا واعتماد به نفس ایشان در تمامی مشکلات ملت ایران را سر افراز کرد.به گونه ای که بعد از قضیه اشغال سفارت امریکا در تهران با قاطعیت تمام در جواب کسانی که اظهار ترس و واهمه می کردند ؛ فرمودند امریکا هیچ غلطی نیم تواند بکند.

 

 خطیب نماز جمعه در خطبه دوم به مسایل روز پرداختند .در ابتدا ضمن تشکر و قدردانی از حضور گسترده دانش آموزان که به صورت دسته جمعی همراه با مربیان خود در نماز جمعه شرکت نمودند ؛ خواستار گسترش این عمل و ادامه یافتن توسط سایر مدارس منطقه شدند.

 

در ادامه به سالروز ورود امام به ایران پرداختند و اظهار داشتند که باید ابعاد این انقلاب برای نسل جوانی که ان زمان وقایع را از نزدیک لمس نکردند روشن شود.این انقلاب با حضور این جوانان انقلابی بیمه خواهد شد.اشاره به تشکیل دولت موقت در روزهای اغازین پیروزی انقلاب (14 بهمن 1357) تا دنیا بفهمد این ملت در این شرایط هم بدون قانون و دولت نمی ماند.